sobota

Ekologiczny płyn do prania KOLOR firmy Sonett - moja opinia

Cześć!

Niedawno, jak zamawiałam kosmetyki w jednym ze sklepów internetowych, znowu kupiłam coś "ponadplanowego" ;-) Postanowiłam dorzucić do koszyka i wypróbować jeszcze ekologiczny płyn do prania firmy Sonett. Co zadecydowało, że go wybrałam? Niska cena i małe opakowanie.

Buteleczka, którą kupiłam ma tylko 120 ml i mi wystarczyła na 4 prania. Nie stosowałam płynu dłużej, dlatego nie jestem w stanie stwierdzić czy faktycznie chroni kolory. Prałam w różnych temperaturach i ubrania były doprane, o ile nie było poważniejszych zabrudzeń. Niestety, nie poradził sobie za bardzo ze zwyczajnym brudem na ścierkach. Plamy pozostały. Do zalet tego płynu zdecydowanie należy ładny, świeży zapach, który jeszcze jakiś czas pozostaje na ubraniach. W ogólnej ocenie, raczej go więcej nie kupię. Nie przekonuje mnie pranie w płynie do prania, też ze względu na niską wydajność. 

Płyn ekologiczny do prania KOLOR firmy Sonett został wyprodukowany w Niemczech, posiada certyfikaty EcoGarantie i EcoControl.

A oto, co o nim producent napisał:

- specjalna formuła do tkanin kolorowych,
- pierze dokładnie i chroni kolory,
- zawiera olejki eteryczne z rododendrona i trawy cytrynowej,
- zastosowane mydła roślinne i olejki eteryczne pochodzą w 100% z kontrolowanych upraw ekologicznych,
- nie wymaga stosowania środka do zmiękczania wody

Skład:
> 30% mydło z oleju rzepakowego
5-15% cukrowe związki powierzchniowo czynne
5-15% cytraty
1-5% związki powierzchniowo czynne uzyskiwane z oleju kokosowego
1-5% alkohol roślinny (etanol)
1-5% siarczanowany olej rycynowy
<1% naturalne olejki eteryczne z trawy cytrynowej, rododendrona, zielonej mięty i odrobiny lawendy (zawierają citral, limonen, geraniol)
dodatki balsamiczne
woda wirowana do 100%
Sonett ekologiczny płyn do prania


Podsumowując:
+ jest ekologiczny
+ nie zawiera szkodliwych substancji
+ dobrze radzi sobie ze zwykłymi zabrudzeniami
+ ma przyjemny zapach

- nie jest wydajny
- nie radzi sobie z nieco trudniejszymi zabrudzeniami

Pozdrawiam 
Kastiana :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...