piątek

Ekologiczny płyn do prania w zimnej wodzie firmy Sodasan - moja opinia

Cześć!

Moje testy ekologicznych środków do prania okazały się porażką, jednak postanowiłam jeszcze raz dać im szansę. Tym razem postawiłam na ekologiczny płyn do prania w zimnej wodzie firmy Sodasan. 
Najczęściej piorę ubrania w 40 C, dlatego zdecydowałam się na wypróbowanie tego płynu. 

Płynu używałam wyłącznie do prania w pralce. Produkt ma kolor coli, nie jest gęsty, ale też nie bardzo rzadki. Zapach do przyjemnych nie należy, na szczęście nie zostaje na ubraniach. Niestety zawiodłam się na nim. Dobrze wyprane ubranie były tylko te lekko zabrudzone. Butelka ma 750 ml i wystarcza na około 12 prań. Do tego ekologiczny płyn do prania w zimnej wodzie ma dość wysoką cenę. Poza ekologicznymi składnikami nie dostrzegłam żadnych zalet. Zdecydowanie już go nie kupię.

A oto, co napisał producent:

Skuteczny w praniu ręcznym i automatycznym. Dzięki zawartości specjalnego mydła na bazie ekologicznych olejów roślinnych oraz dodatkowej substancji zmiękczającej nadaje się do prania w najniższych temperaturach, a nawet w zimnej wodzie. Dzięki temu można zaoszczędzić nawet do 40% energii! Zastosowanie: 1,5 miarki = 60 ml na 4-5 kg prania, stosować w najniższych temperaturach dostępnych w pralce, nie więcej niż 40 stopni.

Produkt certyfikowany wg standardów Ecocert Greenlife, EcoGarantie i Vegan.

Wyprodukowany w Niemczech.

Skład:
>30% woda, mydło ekologiczne wyprodukowane z olejów roślinnych z kontrolowanych upraw ekologicznych (tenzydy anoniowe)
<5% tenzydy cukrowe (niejonowe środki powierzchniowo czynne)
iminodibursztynian
polyaspartate
cytryniany
alkohol etylowy
olejni eteryczne w skład, których wchodzi: geranial, neral, limonen, linalol, geraniol

Sodasan Ekologiczny płyn do prania w zimnej wodzie


Podsumowując:
+ jest ekologiczny

- ma nieprzyjemny zapach
- nie radzi sobie z trudniejszymi plamami
- nie jest wydajny
- kosztuje ok. 23 zł za 750 ml

Zdecydowanie zakończyłam już moje eksperymenty z ekologicznymi środkami do prania i powróciłam do zwykłych proszków :-( Wolę mieć doprane ubrania niż za wszelką cenę dbać o środowisko.

Pozdrawiam
Kastiana :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...